Beküldte greenterv -
A lakosságot és a kiemelt intézményeket ellátó egyetemes energiaszolgáltatók közül az Émász áram- és a Főgáz gázszolgáltatóval elégedettek leginkább a fogyasztók, ezért a két cég kapta meg a 2010. évi tevékenységük alapján a Magyar Energiafogyasztók Szövetségének "Legjobb egyetemes szolgáltató" díját.
A maximált hatósági ár miatt a gázpiacon az egyetemes szolgáltatók között nem árverseny van, hanem a szolgáltatások és a kínált termékek versenyeznek - mondta Koncz László, a Főgáz vezérigazgatója hétfőn a Budapesten tartott sajtótájékoztatón. Emlékeztetett arra, hogy a Főgáz immár harmadszor nyerte el a díjat. Az eddigi fejlesztések megerősítették az ügyfélszolgálati tevékenységet, de az új helyzet új kihívásokat is jelent.
Miután már nem az árban versenyeznek az egyetemes szolgáltatók, ezért új termékekre van szükség és arra, hogy az ügyfélszolgálati munkatársak ügyintézőből értékesítővé váljanak. A Főgáz hamarosan új termékeket vezet be, de erről a vezérigazgató még nem kívánt részleteket közölni. Az Emfesz megjelenése és végül kereskedői engedélyének idén történt visszavonása arra szorítja a szolgáltatókat, hogy automatizálják a kereskedőváltást.
Kövesdi Zoltán, az Émász igazgatóságának tagja a geotarifa bevezetését hozta fel példaként: hőszivattyú alkalmazása esetén a nappali tarifához képest 30 százalékkal olcsóbb áramdíjat kínálnak a fogyasztóknak. Hozzátette: egy családi ház 5 millió forint hőszivattyú beruházása a geotarifával 5-6 év alatt megtérül. Megemlítette azt is, hogy az Elmű-Émász csoport a back office és a call center tevékenységet Miskolcra helyezte át. A társaságcsoport célja, hogy a személyes ügyfélszolgálati forgalmat elektronikus útra terelje.
Ezért az interneten lehetőleg 48 órán belül választ adnak az ügyfelek megkeresésére. Molnár Péter, az Elmű-Émász-Mász Ügyfélszolgálati Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a nyár közepén befejeződik az informatikai rendszer átalakítása az Elmű-Émász cégcsoportnál, és emiatt július 15. és 23. között zárva lesz az 56 ügyfélszolgálati iroda, nem lesz internetes szolgáltatás és korlátozott lesz a telefonos ügyfélszolgálat tevékenysége is. Ugyanakkor június közepétől július végéig nem kapnak felszólítást a nem fizető fogyasztók, és nem lesz kikapcsolás a szolgáltatásból az informatikai rendszer átalakítása miatt. A társaság arra számít, hogy esetleg megnövekszik a nem fizető felhasználók aránya ebben az időszakban.
Forrás: MTI